WP1: Project Management and Coordination
Start month: month 1
End month: month 36
Objectives
This Workpackage aims at promoting the scientific and administrative management of the project. In the administrative domain, the work package will: (i) set the basis for the co-ordination of the technical activities of WP2-4 and the interactions among researchers; (ii) establish and maintain links between project and the management authority. The technical management will monitor the progress of the technical outcomes of the project, with an emphasis given on the project milestones and deliverables.
In more detail the objectives of the management work package are:
● Establishment of an appropriate relationships and communication channels between researchers and the Management Authority;
● Management of project´s resources and monitoring of the overall project performance;
● Promotion of an effective resource management and risk management;
● Report to the Management Authority;
● Promotion of a timely execution of the project work;
● Promotion of adequate information flows between the work packages;
● Monitorization of the project’s progress;
● Identification and minimization of obstacles and risks.
Description of Work
Task 1.1 – Administrative Project Management
The Project Manager will coordinate the financial, administrative, and contractual matters of the project. Experienced staff, part of the financial and administrative departments of the University, will assist the PM. Handling Contracts with new team members, and preparing cost declarations are part of this activity.
Task 1.2 – Technical Management & Quality Control
This Activity covers the overall project technical management work including the quality control of the results. Therefore it covers the tasks performed by the Technical Committee (TC), composed by all WP leaders, that supervises the technical activities of the project to keep work consistent. Annual technical progress reports will be produced. The work, results, and outputs of the WPs, including technical publications, will be evaluated in regular steps during the whole project duration. The TC will define quality measures and strategies for risk management.
Task 1.3 – Internal Communication
The main communication means will be in-house quarterly progress updates and meetings every 3 months to which all researchers will contribute as appropriate. The PM will organise the meetings and the agenda, to include administration, funding, scientific issues, exploitation, and IPR issues. Additional meetings will be scheduled as needed. The PM will support the WPs through organising meetings; motivating the team; providing information.
Results
All results are available for reference on the Workpackages and Results page.
Filipe Teles
WP 1 and 2 Coordinator
Filipe Teles
Instituição: GOVCOPP, Departamento de Ciências Sociais, Políticas e do Território, Universidade de Aveiro
Email: filipe.teles@ua.pt
Docente no Departamento de Ciências Sociais, Políticas e do Território, na Universidade de Aveiro. Desempenha, atualmente, a função de Pró-reitor para o desenvolvimento regional e políticas de cidade. Doutorado em Ciências Políticas e membro da Unidade de Investigação em Governança, Competitividade e Políticas Públicas (GOVCOPP), onde tem desenvolvido trabalho de investigação em governação e administração local e regional, reformas territoriais, liderança política e inovação.
É autor e coautor de vários artigos em revistas académicas de referência. As publicações mais recentes incluem o livro “Local Governance and Inter-municipal Cooperation” (2016: Palgrave, UK) e a coedição dos volumes “Inter-municipal Cooperation in Europe: Institutions and Governance” e “Sub-Municipal Governance in Europe: Decentralization Beyond the Municipal Tier”, a publicar em 2018, pela mesma editora.
É membro da Associação Portuguesa de Ciência Política, da Political Studies Association (Reino Unido), e – atualmente – integra o Governing Board da European Urban Research Association, o Steering Committee of the Local Government and Politics Standing Group do European Consortium for Political Research, e o Board do Research Committee on Comparative Studies on Local Government and Politics da International Political Science Association.
Função no Programa CeNTER: Investigador Responsável e Coordenador do Programa (PI); Coordenador do WP1 e WP2.
Principais tarefas: Responsável pela coordenação científica e gestão do projeto.
Anabela Botelho
WP4 Coordinator
Anabela Botelho
Instituição: Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo, Universidade de Aveiro
Email: anabela.botelho@ua.pt
Anabela Botelho é licenciada em Economia (1992) pela FEP, doutora em Economia (1998) pela Universidade da Carolina do Sul, EUA, com Agregação em Economia (2006) na especialidade de Métodos Quantitativos pela Universidade do Minho. Desde 2014 é Professora Catedrática do DEGEIT-UA. No decurso da sua carreira foi docente e/ou investigadora em várias universidades, nomeadamente nas Universidades do Minho e do Porto, e nas Universidades da Califórnia e da Central Florida nos EUA. Entre outros cargos institucionais, exerce atualmente as funções de Coordenadora da Área Científica de Economia do DEGEIT, Diretora do Programa Doutoral em Ciências Económicas e Empresariais da UA, Coordenadora do Grupo de Investigação em Competitividade, Inovação e Sustentabilidade da GOVCOPP, membro efetivo do Conselho Superior de Estatística (CSE) por indicação do CRUP e membro efetivo da Secção Permanente do Segredo Estatístico do CSE. É membro do corpo editorial da revista científica “Strategic Behavior and the Environment”. Os resultados da sua investigação têm sido publicados em reputadas revistas científicas internacionais, bem como no livro “Experimental Economics” (2017), editado e publicado pela World Scientific.
Função no Programa CeNTER: Coordenadora do WP 4
Principais tarefas: Membro da equipa de Coordenação do CeNTER. Coordenadora do WP4.
Ana Santos
Sc&T Manager
Ana Santos
Instituição: Departamento de Ciências Sociais, Políticas e do Território, Universidade de Aveiro
Email: ana.s@ua.pt
Ana Santos é mestre em Lazer, Património e Desenvolvimento e licenciada em Turismo, Lazer e Património pela Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra. É doutoranda em Políticas Públicas na Universidade de Aveiro.
Função no Programa CeNTER: Bolseira de Gestão de Ciência e Tecnologia.
Principais tarefas: Apoio à gestão e coordenação do Programa; Acompanhamento de todos os processos administrativos, técnicos e financeiros; Organização de eventos científicos, workshops e conferências, nacionais e internacionais; Apoio às atividades de promoção e divulgação científica; Apoio ao trabalho de articulação com os parceiros do Programa.
Team
Fernando Ramos
WP3 Coordinator
Fernando Ramos
Institution: DigiMedia-Digital Media and Interaction Research Centre, University of Aveiro
Email: fernando.ramos@ua.pt
Degree on Electronics and Telecommunications Engineering (1979), PhD on Electrical Engineering/Telecommunication Systems (1992), Aggregate title on Communication and Art/Communication Sciences and Technologies (2001).
Full Professor of Communication Sciences and Technologies at the University of Aveiro (since 2003). Scientific Coordinator of DigiMedia-Digital Media and Interaction Research Centre. Former Director of CEMED-Multimedia and Distance Education Centre (1998-2009). Former Director of UNAVE, the vocational training and lifelong learning unit of the University of Aveiro (2004-2014). Former Director of the Departments of Electronics and Telecommunications (1994-1999) and Communication and Art (2001-2005). Former member of the Executive Committee of ASLERD-Association for Smart Learning Ecosystems and Regional Development (2015-2017).
Scientific Coordinator of more than 30 R&D projects on topics in the fields of Multimedia Communication Systems, Technology Enhanced Learning, Distance Education and Digital Media and Territory Based Innovation.
Author/co-author of 220 scientific papers published in international and national journals and conferences.
Role in the CeNTER Programme: Coordinator of WP 3. Researcher in the other WP.
Main tasks: Member of the CeNTER Coordination Board.Coordinator of WP3.
Sandra Soares
WP5 Coordinator
Sandra Cristina de Oliveira Soares
Instituição: Departamento de Educação e Psicologia, Universidade de Aveiro
Email: sandra.soares@ua.pt
Sandra Soares é licenciada em Psicologia (especialidade de Psicologia Clínica e do Aconselhamento), mestre em Terapias Comportamentais e Cognitivas e doutorada em Psicologia pelo Instituto Karolinska (Suécia). Desempenha, atualmente, a função de Pró-reitora para a inovação curricular e a internacionalização da formação dos primeiros e segundos ciclos de formação. É Professora Auxiliar no Departamento de Educação e Psicologia da Universidade de Aveiro. É membro integrado do CINTESIS.UA e colaboradora no William James Research Center (ISPA, Lisboa) e no Instituto Karolinska. É autora de vários artigos nacionais e internacionais, assim como investigadora principal em projetos de investigação na área da Psicologia das Emoções, em contextos laboratoriais e aplicados.
É orientadora de diversos trabalhos de doutoramento na área da Psicologia, com financiamento da FCT, em colaboração com colegas de prestigiadas universidades portuguesas e estrangeiras. É revisora ad-hoc em revistas científicas, tais como a Emotion, Cerebral Cortex, PlOs One, Scientific Reports, entre outras.
Função no Programa CeNTER: Investigadora WP4 e Coordenadora WP5.
Principais tarefas: Avaliação do impacto da inovação territorial e coordenação da disseminação e comunicação dos resultados do Programa CeNTER.